Saturday, May 7, 2011

perlu ko berlagak romantik????

ini bukan fakta k? ini cuma pendapat persendirian jer..

ROMANTIK??? kena ingat satu jer, setiap orang mendefinisikan hal romantik dengan cara yang berbeza..

Romantik ni terbahagi kepada dua... : satu nya melalui perbuatan dan lagi satu melalui kata2...
pada aku lah kan....

kalau orang macam aku yang sukakan serprise, suka tengok citer hindustan ni, xlain xbukan definisi romantik tu dah macam aksi2 dalam citer hindustan je lah kan..hahaha tapi xleh macam tu, xleh lebih2 kita kan orang Islam..ada hukum haram dan halal nya..hehe (kadang2 langgar hukum gak) huhu aku xtau nak citer sangat la pasal ni, tapi aku boleh bagi contoh2 yang aku boleh kategorikan semua tu sebagai romantik la kan...

1- ada orang suka pergi beli cincin sama2, itu ada orang kata romantik, tapi pada aku, aku suka lelaki beli kan, dan cuma tinggal tolong sarung jer, (at least aku xtau berapa harga cincin tu, kalau korang nak bg rm5 pun xkisah, bukan nak guna wat kawen pun, murah2 sudah..) hahaaha
  -------> dari pengalaman aku lah kan..aku suka kalau lelaki bagi cincin pada perempuan, sebab itu umpama satu ikatan, walaupun bukan yang betul2, tapi at least tunjuk lah yang kau dah cop perempuan tu kan..itu umpama tanda cinta korang lah kan (konon)  kalau nak sarong pun cari lah tempat yang betul.. jangan main sarung jer kat mall ke apa ker, at least ada tempat bersejarah untuk cinta korang..contohnya ajak kuar minum ker, pergi taman ker, masa tu baru la cakap...

guy : sayang, abg ada bende nak bagi..
gurl : apa bang...
guy : sudi x sayang jadi penyeri idup abg?
sambil mengeluarkan cincin.. tapi masa ni cincin yang murah2 la..kalau nak kawen nanti switch la ayat tu....

2- bunga? ermm jangan la bagi hari2.. mungkin sakit pulak pada sang lelaki. bagi pada hari2 tertentu, kalau aku, aku xharap sangat la korang bagi bunga, sebab bunga xtahan lama..hehehe nanti perempuan campak jugak bunga tu bila layu.. tapi kalau makan aiskrim sama2 ker, coklat ker, saling suap menyuap, pas tu kalau ais krim tu cuit2 kat idung ker apa ker, gurau2 manja gitu, hahaha pasti sekeliling jeles melihat korang.. kalau aku nampak pun aku jelesssssssss...

3- pernah x korang puji awek korang? bukan puji untuk membodek tapi maksud aku pujian secara slumber jer.. (macam mana aku nak citer ni) contoh la kan...korang tengok majalah sama2, pastu awek korang puji model pakai baju tu cantik, korang selit la.."ala..awak lagi cantik la" cakap dengan slumber jer..macam korang terlepas cakap jer... jangan bg awek korang sedar yang korang sedang memuji.hehehe pastinya si dia malu2 dengan ayat mu...

4- aku suka kalau pakwe aku faham kehendak aku..untung nya aku jenis yang xpandang bende2 berharga (x materialistik la konon) kan best kalau korang ada baju yang sama, means baju2 couple yang orang tengah pakai sekarang.. sesetengah orang kata,ala bende gitu macam nak menunjuk jer.. yer! aku suka kalau 1 dunia tau itu ada lah pakwer aku...lagi best kalau korang xjanji tapi tiba2 terpakai sama...hehe....eh jauh menyasar.....

5- selepas keluar dating tu kan..nak antar dia balik tu, pernah x korang kucup tangan awek korang? hehe jangan buat selalu..jarang2 jer..jangn pulak korang kucup tanpa perasaan..pandangan mata tu penting..hehe kalau lelaki yang romantik, bila dia buat pasti menjadi..hehe member aku cakap kan, kalau kucupan tu menjadi, dia macam ada satu vibrate tau kat awek korang..buat kan..zuppsssssssssssss naik ke hati...ha apa lagi, berbunga2 la hati si dia..hahahaha (tapi xgalakkan..haram bersentuhan) 

6- pastinya korang massage2 dulu sebelom tido kan? kalau dulu korang boleh ber i love u bagai, kenapa tidak sekarang..? huhuuu..ini x..kalau hubungan tu dah berusia 2 3 tahun dah xde dah perakataan macam tu..pas tu selit2 gak la ayat2 romantis skit,

 : sayang, terima kasih sbb sudi hadir sebagai penyeri hidup abg..
: sayang malam ni abg nak mimpi kan sayang leh x? mimpi sayang datang merawat hati yang sedang         merinduimu sayangku...     ala...search je dekat google tu..berlambak la weh....
wey, xkan semua aku nak bagi kn? korang pikir ar... xsusah pun nak buat perempuan suka

tips ker?????

perempuan ni hati dia lembut aw, lagi satu dia sensitif,walaupun bende2 yang remeh..kadang2 gurl selalu expect yang guy akan buat macam ni macam tu tapi malang nya guy tu xbuat.. so di situ penting nya peranan saling memahami..

kalau tengok pengalaman aku yang lepas, tahun pertama jer tiap2 malam dia call pas tu xcukup tu massage lagi..dah masuk tahun kedua, massage je manjang..nak tidur baru call, konon amik feel sebelom tido. then tahun ketiga, dah xde call lagi dah.. massage jer. kalau xbalas massg, mula lah tuduh bukan2 curang la kuar dengan jantan la..walhal aku sedap tidur kat bilik...nak call untuk kepastian kedekut kredit. last2 gaduh...

macam aku cakap, romantik xperlu lah selalu, tapi care tu kena cukup.. tinggalkan awek korang tiap2 malam dengan hati yang berbunga2 baru lah nak tidur pun masyukkk jer...sampai tgh hari xbangun lagi..hahahah


jangan tiru macam ni...
dating senja2 ni 
nanti awek ko kata xlayak wat laki...
hahhaahhahah
petang2 maghrib xigt smayang ker???????????

eh.. aku xtau antry aku ni boleh tolong Laksamana Sunan ke x... dia yang suggest buat entry pasal ni...huhuhu
tapi ini semua pendapat persendirian aku jer....uhuhuh you may take it or leave it...

2 comments:

Unknown said...

oooo..gitu ye..tengs for the tips..hehe

crazycrispy said...

hehehe welcome..tp ni cuma pendapat..try tanya blogger lain lak..huhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...