Saturday, May 23, 2015

Hidup Terumbang - Ambing

kali ni crispy nk citer pasal hidup crispy sekarang ni...

kalau sebelum ni asyik mengelak dari panggilan seorang ibu yang selalu asyik dengan pujukan dan rayuan untuk crispy menikah, sekarang dah berapa lama ibu xmahu menelefon. mungkin sudah tahu, kalau mencuba telefon pun xboleh nak bercakap, sebab itu dia xde call sekarang ni

hidup sekarang makin resah, dengan keadaan kerja yang belum tentu permenant atau di terminate kan dari tempat kerja, dengan back up plan B nk cari kerja laen tak mendapat lagi menambah kan ketensionan crispy. tambah plak bila lelaki yang disayangi selalu buat onar dan tak mampu nk terima apa yang crispy tak suka, menyebab kan crispy lagi tambah tension. rambut pun dah banyak gugur kerana stress.

akibat bergaduh dengan lelaki yang disayangi tu, handphone note 2 crispy hancur dibaling ke dinding, itu lah antara perangai yang paling crispy xsuka tentang dia. memang betul dia kata nak ganti, tapi, crispy xsuka cara dia yang amik mudah nak rosak kan barang orang. nak tahu kenapa jadi begitu? sebab dia xpernah berusaha untuk dapatkan apa2 dengan titik peluh dia. apa yang dia nak ada jer yang sponsor. sebab tu dia xpernah kenal apa itu penghargaan. dia xtau nak menghargai usaha titik peluh orang kumpul duit beli handphone, dan senang2 dan dengan sesuka haty ko nk hancurkan barang hak crispy. ini bukan handphone pertama jadi macam ni, dah brapa banyak tefon rosak sebab dia. sepanjang hdup crispy, crispy sangat menjaga harta bende crispy, sebab semua nya dibeli dengan duit hasil keringat sendiri dan crispy sangat2 sangat susah nak tukar handphone baru walau pun handphone tu dah ketinggalan zaman, crispy boleh guna jugak, sebab itu crispy beli dengan hasil crispy sendiri. tapi dia??? dia xfaham...

sekali ni crispy dah niat... 1 je lagi barang crispy rosak sebab dia... tiada maaf bagi mu, dan memang xkan aku berpaling lagi untuk lelaki sepertimu. baran x bertempat, bertindak sesuka haty macam barang tu beli dgn daun jer. lepas ni.. rosak 1 barang je lagi... sorry... memang xde lagi peluang untuk kamu... walaupun kamu niat nak ganti.

ekoran dari handphone yang dah rosak ni, ini menguatkan lagi niat nak tinggalkan dia. crispy mencari kerja di tempat yang berjauhan dari dia. supaya crispy boleh hidup sendiri. supaya crispy xmengharapkan pertolongan dari dia. biarlah crispy tua xnikah pun xper, asalkan lelaki yang baran dan xboleh nk terima apa yang crispy xsuka ni TAK HIDUP bersama crispy. yelah, ko tak boleh terima apa yang aku xsuka? nk buat apa lg bersama? xkan aq nak tahan je perasaan nak marah aq pada kau, baek aq lepaskan kau.. betul x? dari pada menyakitkan ati jer.

crispy berharap sangat, Tuhan tunjukkan jalan  yang sepatutnya. kalau betul, dia cuma persinggahan, lepaskan lah dia dari hidup crispy. crispy xsanggup bersama dengan orang yang xboleh nk bertolak ansur, xboleh nak terima apa yang crispy xsuka. sedangkan apa yang crispy larang tu bukannya nak mengongkong dia, tapi nak elakkan daripada terus bergaduh atas sebab dan alasan yang sama.

Tuhan... tunjukkan aq jalan... jalan yang menjamin masa depan ku.. kemana harus ku melangkah? Kau berilah petunjuk...




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...