Wednesday, July 13, 2011

beza Penkid, Tomboy dan Lesbian

wow! dah lama jari jemari ini x memetik papan keyboard. dah rasa semacam lak. 3 bulan cuti semester crispy ambik peluang nak keje part time. tapi company sekarang semua nak cari yang full time jer. dengan ajaran rumate baru aku, menipu la sikit, xpayah la straight sangat. jangan cakap yang kita ni tengah cuti sem. baru diorang xtau. hahahhaha... korang lak jangan ikut cara crispy, kang cakap crispy buat ajaran sesat lak.

dah sebulan keje, gaji pada aku boleh tahan gak ar, aku dapat bulan ni RM 995.22 sahaja. walau x confirm lagi tapi gaji dah banyak tu mampu buat staff lain jeles dengan payslip aku. mungkin kah tersalah tulis nama di atas payslip tu aku xtau lah.

eh? wait seminit... apa kena dengan tajuk tu? xlah.. nak cerita sikit, kat tempat  kje tu ada seorang yang aku nk cerita. korang tau? first day aku tengok dia, memang betul aku xpasti, dia ni lelaki ke perempuan. dan memang betul aku xboleh teka. pertama kali tau aku kalah dalam tekaan. hahahahha dah mula nak berlagak lak. dah cukup seminggu aku keje tapi aku masih xpasti jantina dia. nama pun dia guna nama panggilan kuarga. bukan nama dia. sampai 1 hari aku dapat tawaran kerja kat Puchong dan tukar shift daripd morning kena tukar kepada full. aku pikir dari pada aku duduk jer terlangok jer kat umah, better aku ikut. dah pergi sana, waktu tengah hari, aku tengah syok keje susun barang bagai, tiba2 dia datang, "Ida, ada pad x?saya bocor la"    waaaa masa tu baru cek tau, adesss tapi aku buat biasa jer la kan. dah nak balik rumah tu, baru aku perasan nama dekat punch kad dia tu nama perempuan. adessssssssss first shot aku xmengena. ku sangkakan dia lelaki. aiyo....

tapi tu semua xde hal lah.. dah makin lama, dia ada cerita dengan crispy pasal awek dia.. ada problem agaknya. dan lama2 dengar cerita dah putus lak. dan hari tu, hot topic crispy dengan adik crispy kat rumah tu cuma pasal dia. sebab dia dah mula macam nak tekel adik crsipy. yelah adik crispy lagi hot. so, dia balik dia cerita jer lah. crispy tukang dengar jer. aduhai.

semalam, kitorang ada la ngumpat2 budak hensem kat kedai depan, rupanya budak tu gayboy. aduhai, sayang beb! orang hensem tapi gay. tiba2 dia cakap, ko jangan cakap bukan2. ada beza antara gay, pondan dengan maknyah, sama gak ada beza antara penkid, tomboy dan lesbian.

PENKID :


> Berpakaian dan bergaya seperti lelaki (pakaian dan cara hidup)
> Tubuh badan dan rambut sama seperti lelaki
> Menjalin hubungan dengan wanita sehingga ada yang bercinta dan melakukan seks
> Membengkung payudara
> Suka wanita cantik
> Menganggap diri seperti lelaki yang boleh menjaga pasangan, terutama apabila diganggu
 
TOMBOY :


> Perwatakan seperti lelaki
> Ada perasaan terhadap lelaki
> Bukan lesbian (suka sesama jantina atau pengkid)
> Minat terhadap aktiviti lasak dan mencabar
> Ada sikap kasar dan ganas



LESBIAN:

> Perwatakan sama seperti wanita sejati
> Homoseks (lesbian)
> Memiliki sikap cemburu
> Suka wanita cantik

ini hasil daripada bantuan pakcik google la... heheehe yang membawa kepada blog LekatLekitGurl 
hehehhee terima kasih pakcik google...

4 comments:

Halimatun Sa'adiah said...

hehheee...
nasebaek sy dpt cm golongan yg dilaknat allah...
da bese bgaul ngn dorunk..hehhee

Nizam Ijam said...

haha.. laki punya la banyak.haha

crazycrispy said...

yang lelaki kena search, xde fren dgn diorang, so xtau pengalaman diorang...huhuhu

Anonymous said...

Blog ni, sy dh baca, dan sy berminat baca cerita yg selanjutnya.. 😄😃

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...