Wednesday, May 18, 2011

Lelaki Ker Yang Ego Hah??????

fuh.... dah 2hari xon9.. adess blog pun dah lama x update. sebenarnya sedang mencari idea gak ar nak tulis pasal apa kan..huhuhu  xde yang menarik pun, dalam 2hari xon9 ni crispy baru jer habis kan drama thailand tajuk Cheng. pergh! penuh lawak jenaka, dan yang part hujung2 tu dah masuk part air mata lak. tapi ok la sebab happy ending.,.

ermm apa kena dengan tajuk tu kan?

xlah sebenarnya crispy nak tanya sekarang ni ada lagi ker orang yang ada ego menggunung? dan crispy nak tau jugak la apa kebaikan ego ni pada korang ek? kalau perasan bukan setakat dalam citer Cheng tadi jer, bende ni memang ada dalam diri setiap orang kot terutama dalam percintaan.

korang kan.. bukan la crispy nak kutuk lelaki, tapi kan, lelaki biasanya ego dia MasyAllah.. tinggi menggunung lagi tinggi dari gunung everast. (betul ke ejaan tu). xfaham betul la crispy..

ada 1 kes... lelaki tu tau yang perempuan tu dah cinta tahap gila bangang kat dIa, tapi lelaki tu boleh lagi jual mahal kan? walhal hati tu dah sayang sangat2 kat perempuan tu. dan disebab kan ego punya pasal, salah nya cenonet jer besar kuman, tapi benda tu dibesar2 kan. yer lah, aku kan ego, mana boleh nak ngalah senang2 jer.(xnak tunjuk yang korang ni sayang awek lebih2) itu baru cakap pasal pasal orang punya salah. kalau korang punya salah? korang belit kan jugak ayat tu mencari ruang untuk korang salahkan balik orang tu. aduhai.. last2 orang yang xpatut minta maaf pulak yang minta maaf.

ada lagi satu hal (yang ni refer kat citer tadi ek)  gurl dan boy tu masing2 menyintai, tapi xnak ngaku. dan masing2 nak tunjuk degil, tunjuk hebat, berlagak.. wey! xkemana la cinta korang tu kalau setakat nak berlagak jer. xboleh ker cuba tawan hati pasangan korang instead of ambik berat kat diorang jugak.

boleh x kalau crispy definisikan ego tu macam keras kepala, nak tunjuk kau sorang jer betul, orang lain semua salah. eee crispy rasa, dalam banyak2 bende dalam percintaan ni, tolong lah honest jangan ada ego. apa yang korang rasa tu korang luah je.. kalau korang sayang, korang jaga ar pasangan korang. korang tau x.. kadang2 sifat ego tu mampu membinasakan sebuah hubungan yang mungkin mampu bahagia hingga ke akhirnya. dan kalau retak pun, sebenarnya bukan salah orang lain.. salah korang sendiri...

korang kena tahu..

setiap orang kan ada perasaan, habis kalau awek korang layan korang macam korang buat.. ko rasa bengang x? kau tahu orang tu mampu bagi hubungan yang baek dan bahagia, tapi disebab kan cenonet rasa ego tu, terus jadi retak! pas tu mula la salah kan orang lain, ada orang ketiga la dah berubah la apa la. padahal, semua tu sebenarnya salah korang sendiri gak.. ( ingatlah, 1jari tunding kat orang, lagi 4 menunding kat korang balik)

(JANGAN BACA!!!!!!!!!)
tahu x, orang perempuan ni jiwa dan perasaan dia sangat lembut dan sensitif. crispy rasa xde lagi percintaan yang ada halangan macam dalam cinta crispy yang dulu.. crispy rasa crispy kuat, crispy rasa crispy da hebat. terima kasih jugak kat dia sebab mengajar crispy macam mana nak jadi ego. kau menunding jari kat aku, cakap aku salah tu salah ni, dan yang lain semua kau betul. dan hubungan diuji tu dengan air mata yang berlinangan. dan crispy rasa dulu crispy xpernah ada ego pada dia, crispy jaga hati dan perasaan dia, xpernah ada kekurangan dalam menjaga status hubungan. tapi dia kata crispy dah berubah dan tinggalkan crispy. memang betul. crispy berubah bukan sebab crispy ada jantan lain pun. tapi crispy penat jadi orang yang asyik mengalah dengan segala ksalahan, crispy penat jadi pesalah. crispy penat dengan segala ayat pasrah tu, walaupun sebenarnya crispy tau disebalik ayat tu.

(ok boleh baca dah)
crispy yang masih baru dalam dunia kehidupan ni nak tahu jugak apa kebaikannya kalau kita ego pada orang terutama yang kita sayang. kita akan dapat bersama dia dengan bahagia ke kalau ada ego? xde risiko kena tinggal ker kalau asyik ter ego jer?kau rasa konon ayat pasrah yang selalu korang bagi kat awek tu x psyko diorang ker?
contoh ayat pasrah : " xpelah awk, kalau awk xbahagia dengan saya"    " xpelah, sy ni xsetanding awk..."
 ah, kalau xbahagia xkan la mampu bertahan sampai bertahun hubungan? eee korang pikir la...

tolong lah! boleh x kalau aku cakap lelaki yang xmempertahankan cinta nya adalah orang yang pengecut!!!!!!!!!! korang dah mengalah sebelom masuk gelanggang.. korang main cakap ikut keputusan korang jer, xnak dengar pun apa si gadis nak cakap.
kalau dulu sebelom jadi awek, kenapa korang boleh pujuk boleh cairkan perempuan sampai jadi awek korang, tetiba dah ada conflict skit, mula tunjuk ego, konon korang xkisah pun kalau awek korang bukan milik korang lagi..
tapi lain la kalau gurl tu dah cakap yang dia memang xsukakan kau! teetttt!!!!!!!!!
eeeeeeeee fight for your love la bro....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...